ဓါတ္ပံုမရိုက္ခင္ - ေကာင္းစြာျပင္မွ
ပံုတြင္က်န - ရုပ္သြင္လွသို႕
မုခ်မွန္စြာ - သံသရာ၏
ကမၻာရပ္ခြင္ - ဓါတ္အျပင္၌
စိတ္စဥ္က်န - ရုပ္သြင္လွ၍
ေခမျမိဳ႕နန္း အေရာက္လွမ္းဘို႕
ျပင္စမ္းေစခ်င္ - စိတ္အစဥ္ကို
ျပင္ဆင္ေလကြဲ႕ - ေန႕စဥ္တဲ႕ ... (အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ)
အင္မတန္အဓိပၸာယ္ထိမိေသာ ကဗ်ာေလးပင္ျဖစ္ပါသည္ ၊ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏
ကိုယ္က်င္႕အဘိဓမၼမွျဖစ္၏ ၄င္းစာအုပ္ကိုဖတ္မိသည္႕ေန႕မွစ၍ ကဗ်ာကို လြန္စြာ
ႏွစ္သက္ေသာေၾကာင္႕ႏုတ္တြင္ရေအာင္ ေဆာင္ခဲ႕ပါသည္။
မွန္ေပသည္... လူတိုင္း လူတိုင္းပင္ ဓါတ္ပံုမရိုက္ခင္ အလွျပင္ရေပသည္ ၊ ဓါတ္ပံုရိုက္ျပီး
ပံုထြက္လာမွ ဒီပံုမလွလို႕ မယူခ်င္ လုပ္လို႕မရေတာ႕ေပ ၊ ထြက္လာေသာ ပံုကိုလဲ လွခ်င္လို႕
မရေတာ႕ေပ ။ မိမိအရိုက္ခံခဲ႕ေသာ ပံုအတိုင္းသာလွ်င္ ျဖစ္ေတာ႕သည္။
မိမိျပံဳးေနလွ်င္ ျပံဳးေနေသာပံုထြက္လာမည္ ၊ မဲ႕ေနလွ်င္မဲ႕ေနေသာ ပံု ၊ ငိုေနလွ်င္ ငိုေနေသာ ပံု ၊
ရယ္ေနလွ်င္ ရယ္ေနေသာပံုတို႕သာျဖစ္ေပမည္ ။ ငိုေနေသာပံုကို ရယ္ေနေသာပံုသို႕ေျပာင္းခ်င္၍
မရႏိုင္ေတာ႕ေပ။
ယခုအခါ စာဖတ္ၾကသူမ်ား ေလ႕လာ၍ၾကည္႕ေစခ်င္သည္ ၊ တစ္ဦးႏွင္႕တစ္ဦး
မတူညီပဲ ကြဲျပား၍ေနၾကသည္ကို စာရႈသူတို႕ ေတြ႕ျမင္ၾကရပါမည္ ၊ အခ်ိဳ႕ကား ရုပ္ရည္ေခ်ာေမာလွပ၏
အခ်ိဳ႕ကား ရုပ္ရည္ၾကမ္းတမ္း မလွပ ၊ အခ်ိဳ႕ကား က်မၼာေရးလြန္စြာ ေကာင္းၾက၏ ၊ အခ်ိဳ႕ကား က်မၼာေရး
လြန္စြာ ခ်ိဳ႕တဲ႕၏ ၊ အခ်ိဳ႕ကား သူေဌးၾကီး ၊ အခ်ိဳ႕ကား ဆင္းရဲသား စသည္ျဖင္႕ မတူကြဲျပားျခားနားျခင္းမ်ားစြာ
ျခားနားေနၾကေပသည္။
လူခ်င္းတူၾကပါလွ်က္ ဤကဲ႕သို႕ ဘာေၾကာင္႕ကြဲျပား၍ေနၾကသနည္း ၊ ေမးစရာေမးခြန္းၾကီး တခုျဖစ္ေနေပသည္။
ဘာသာအယူ၀ါဒ အသီးသီးတို႕တြင္ အေတြးအေခၚ အယူအဆ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိၾကသည္ ။
စာေရးသူတို႕၏ မဟာလူသားျမတ္ဗုဒၶ၏အေတြးအျမင္ တခုကိုေဖာ္ျပပါရေစ ၊ ဤသို႕ျဖစ္ရျခင္းကား .....
ဓါတ္ပုံမရိုက္ခင္က ျပင္ဆင္မႈကြဲျပားျခားနားေသာေၾကာင္႕ ပံုထြက္အမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲျပားရသကဲ႕သို႕၊
မိမိတို႕ျပဳျပင္ၾကေသာ သခၤါရ ကံ ကြဲျပားေသာေၾကာင္႕ ျဖစ္ရေပသည္။
ဓါတ္ပံုရိုက္ၾကသည္႕အခါ အမ်ိဳးမ်ိဳးျပင္ဆင္၍ ရိုက္ၾက၏ အခ်ိဳ႕ကာ အမ်ိဳးသမီး ၊ အခ်ိဳ႕ကာ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္လွ်က္
အမ်ိဳးသားပံု ၊ တခ်ိဳ႕ကာ သူေဌးၾကီးပံု ၊ တခ်ိဳ႕ကား သူေတာင္းစားပံု စသည္ျဖင္႕ အရိုက္ခံၾကကုန္သကဲ႕သို႕
ဘ၀တစ္ခု ဘ၀သစ္အတြက္ ကံေတြျပဳၾကတဲ႕ အခါမ်ားမွာ စိတ္၏အညစ္အေၾကး ကိေလသာတရားမ်ားျဖစ္ၾကေသာ
ေလာဘ ၊ ေဒါသ ၊ ေမာဟ စေသာ တရားတို႕၏အလိုအတိုင္း ျပဳၾက၏ ထိုသို႕ျပဳလုပ္ေသာ ကံအတိုင္းသာ
အက်ိဳးေပးၾကကုန္သည္သာ.....
မဟာလူသားျဖစ္ေသာ ျမတ္ဗုဒၶဘုရားရွင္သည္ သာ၀တၳိျမိဳ႕ ေဇတ၀န္ေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုးစဥ္
ေတာေဒယ်၏သား သုဘလုလင္ အား မတူကြဲျပာျခားနားေသာ လူတို႕အေၾကာင္းကို မိန္႕ေတာ္မူ၏
ဘုရားရွင္မိန္႕ေတာ္မူပံုကား.............
“သုဘလုလင္ သတၱ၀ါတို႕သည္ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာရွိကုန္၏ ၊ ကံ၏ အေမြခံတို႕ ျဖစ္ကုန္၏ ၊
ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိကုန္၏ ၊ ကံသာလွ်င္ ေဆြမ်ိဳးရွိကုန္၏ ၊ ကံသာလွ်င္ မွီခိုရာရွိကုန္၏ ၊
အယုတ္အျမတ္ ျဖစ္ျခင္းငွာ သတၱ၀ါ တို႕ကို ကံသာလွ်င္ ေ၀ဖန္၏ ...” ဟု မိန္႕ေတာ္မူဖူး၏ ။
ဘုရားျမတ္စြာ အက်ယ္အားျဖင္႕ ေဟာျပေတာ္မူသည္ကို နားလည္လြယ္ရံု အက်ဥ္းမွ် တင္ျပပါဦးမည္။
ဘုရားရွင္က ......
“လုလင္ ဤေလာက၌ မိန္းမျဖစ္ေစ ၊ ေယာက်ၤားျဖစ္ေစ အခ်ိဳ႕သူတို႕သည္ အသက္ကို သတ္ေလ႕ရွိ၏
ၾကမ္းၾကဳတ္၏ ေသြးစြန္းေသာ လက္ရွိ၏ သတ္ပုတ္ညွဥ္းဆဲမႈ၌ စိတ္၀င္စား၏ အလံုးစံုေသာ သတၱ၀ါတို႕၌
သနားျခင္း ကင္းမဲ႕၏ ....
ဤသူတို႕ ေသေသာ္ ငရဲသို႕ေရာက္ရ၏ ၊ အကယ္၍ ငရဲသို႕ မက်ေရာက္ပဲ လူျဖစ္ခဲ႕ေသာ္ အသက္တိုရ၏ ”
ဟု မိန္႕ေတာ္မႈ၏....
အျပန္အားျဖင္႕ အသက္သတ္ျခင္းကို ပယ္၍ အသက္သတ္မႈမွ ေရွာင္ၾကဥ္လွ်င္ အသက္ရွည္ရာသည္ ။
အခ်ိဳ႕သူတို႕ကား သတၱ၀ါတို႕အား ညွဥ္းဆဲ၏ ထိုသူတို႕သည္ လူျဖစ္လွ်င္ အနာေရာဂါထူေျပား၏
ညွဥ္းဆဲမႈ ေရွာင္ၾကဥ္ေသာ္ အနာေရာဂါ ကင္းရ၏
ေယာက်ၤားျဖစ္ေစ မိန္းမျဖစ္ေစ အမ်က္ထြက္တတ္၏ ေဒါသျဖင္႕ စကားဆို၏ ထိုသူသည္ ရုပ္ဆိုးရ၏
ေဒါသကိုပယ္၍ သီးခံ၏ ေမတၱာပြားမႈျပဳေသာ္ လွပေသာအဆင္းကို ျဖစ္ေစ၏
ေယာက်ၤားျဖစ္ေစ မိန္မျဖစ္ေစ ျငဴစူျခင္းႏွင္႕ ယွဥ္ေသာ စိတ္ရွိ၏ သူတစ္ပါးတို႕ လာဘ္မ်ားျခင္း ၊ လာဘ္ရျခင္း
အရိုအေသျပဳခံရျခင္း ၊ ျမတ္ႏိုးခံရျခင္း ၊ ရွိခိုးခံရျခင္း ၊ ပူေဇာ္ခံရျခင္းတို႕၌ မနာလို မႏွစ္သက္ ျငဴစူျခင္း၏
အစြမ္းျဖင္႕ ဆဲေရး၏ ထိုကံေၾကာင္႕ အျခံအရံနည္းျခင္း ျဖစ္ရ၏
ျငဴစူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေသာ ထိုကံေၾကာင္႕ အျခံအရံ မ်ားျခင္းကို ျဖစ္ေစ၏
ေယာက်ၤားေသာ္လည္းေကာင္း မိန္းမေသာ္လည္းေကာင္း လွဴဒါန္းမႈ ေပးကမ္းမႈ မရွိေသာ္
ျဖစ္ေလရာ ဘ၀၌ စည္းစိမ္ဥစၥာနည္းျခင္း ျဖစ္ေစတတ္၏ လွဴဒါန္းမႈျပဳေသာ္ စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ားျပား ခ်မ္းသာရ၏
အခ်ိဳ႕ကာ ခက္ထန္၏ ေထာင္လႊားတက္ၾကြ၏ ရွိခိုးထိုက္သူကို မရွိခိုး ၊ ခရီးဦးၾကိဳဆိုထိုက္သူကို ခရီးဦး မၾကိဳဆို
ေနရာေပးထိုက္သူကို ေနရာမေပး ၊ လမ္းခရီးေပးထိုက္သူကိုလည္း မေပး ၊ စသည္႕မေကာင္းမႈျပဳေသာ္
ထိုကံေၾကာင္႕ပင္လွ်င္ ျဖစ္တိုင္းဘ၀၌ ယုတ္နိမ္႕ေသာ အမ်ိဳးတြင္ျဖစ္ရ၏
ခက္ထန္ ေထာင္လႊားတက္ၾကြမႈ စသည္ကို မျပဳ ၊ ေရွာင္ၾကဥ္ေသာ သူတို႕သည္ အမ်ိဳးျမတ္ရ၏
အခ်ိဳ႕ေသာ သူတို႕ကား ပညာရွိတို႕ထံ ခ်ဥ္းကပ္၍ ကုသိုလ္ ၊ အကုသိုလ္ ၊ အျပစ္ရွိျခင္း ၊ မရွိျခင္း
မွီ၀ဲထိုက္ျခင္း ၊ မထိုက္ျခင္း ၊ စီးပြားျဖစ္ျခင္း ၊ မျဖစ္ျခင္း စသည္ျဖင္႕ ေမးျမန္းမႈ စံုစမ္းမႈ တို႕ကိုမျပဳလုပ္ၾက
ထိုေၾကာင္႕လည္း ပညာမဲ႕ကုန္၏
ေမးျမန္းမႈ စံုစမ္းမႈ ျပဳသူတို႕သည္ ၊ ပညာရွိမ်ားျဖစ္ကုန္၏
ဤသို႕လွ်င္ မိမိတို႕ျပဳေသာ ကံအားေလွ်ာ္စြာ တစ္ဦးႏွင္႕တစ္ဦး မတူကြဲျပား ၾကရသည္ကို ဘုရားမိန္႕ေတာ္မူ၏
စင္စစ္ေသာ္ကာ ေလာဘ ၊ ေဒါသ ၊ ေမာဟ စေသာ ကိေလသာတို႕၏ ခိုင္းေစခ်က္အတိုင္း ကံမ်ားစြာတို႕ျပဳၾက၏
ထိုျပဳေသာ ကံအတိုင္း အက်ိဳးေပး၏ ၊ မိမိကအသက္ရွည္ေစလိုေသာ္ အသက္ရွည္ေၾကာင္းကံ ၊
လွခ်င္ေသာ္ လွေစေသာကံ ၊ သူေဌးျဖစ္ခ်င္ေသာ္ သူေဌးျဖစ္ေစေသာ ကံ ၊ က်မၼာခ်င္ေသာ္ က်မၼာေစေသာကံ
ျပဳၾကရေပမည္ ။
မေကာင္းေသာကံကို ျပဳျပီးမွ ထိုကံအတိုင္း အက်ိဳးေပးေသာ္ ထိုအခါက်မွ ေနာင္တမရသင္႕ေပ ၊ ရေသာ္လည္း
အက်ိဳးမျပီး ၊ ေရွ႕ကျဖစ္ခဲ႕ေသာ အမွားမ်ားစြာကို ဆင္ျခင္၍ ွအမွန္ျဖစ္ေအာင္ ျပဳျပင္ သင္႕လွ၏ ။
ပံုထြက္လာမွ ဤပံုမလွပါ ၊ မလိုခ်င္ပါ ဟုျငင္း၍ မရေတာ႕ပါ ၊ ဓါတ္ပံုမရိုက္ခင္ အလွျပင္မွ ၊
လွေသာ ပံုႏွင္႕ အရိုက္ခံပါမွ ပံုထြက္လွေပမည္။
မိတၱဴကူးေသာဆိုင္က စာတန္းကေလးလိုပင္ “ မူရင္းေကာင္းမွ မိတၱဴေကာင္းမည္” ျဖစ္ေပသည္ ။ (သတိျပဳၾကပါ)
အဓိကျမင္ရမွာေတာ႕ မိမိစိတ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္ ၊
ျငဴစူတတ္ေသာ စိတ္ကို ၀မ္းေျမာက္မႈ ၀မ္းသာတတ္မႈႏွင္႕ အစားထိုးျခင္း ၊
မတရား လိုခ်င္ေသာ စိတ္အား မွ်တ မွန္ကန္စြာ လိုခ်င္မႈ သမၼာဆႏၵျဖင္႕ အစားထိုးျခင္း ၊
ၾကမ္းတမ္း ျပစ္မွား ႏွိပ္စက္ခ်င္ေသာ စိတ္အား ခ်စ္ခင္ေသာ စိတ္ျဖင္႕ အစားထိုးျခင္း ၊
ေတြေ၀ေနေသာ စိတ္ကို အမွန္အတိုင္းျမင္တတ္ေသာ သမၼာဒိဌိ စိတ္ျဖင္႕ အစားထိုးျခင္း ၊
ႏွိပ္စက္ ညွဥ္းဆဲခ်င္ေသာ စိတ္ကို ကရုဏာစိတ္ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ျဖင္႕ အစားထိုးျခင္း ၊
ႏွေျမာေစးႏွဲေသာစိတ္ မေပးလိုေသာ စိတ္အား ဒါနႏွင္႕ အစားထိုးျပင္ဆင္ၾကလွ်င္
ေကာင္းျမတ္မွန္ကန္ေသာ အက်ိဳးတရားမ်ား ျဖစ္ထြန္းၾကျပီး မိမိေရာ သူတစ္ပါးပါ
၀မ္းေျမာက္စရာျဖစ္ေပေတာ႕မည္ ၊ ေလာကၾကီးလည္း ျငိမ္းခ်မ္းေပေတာ႕မည္...။
ေရွးဆရာမ်ားက “ေကာင္းတာျဖစ္ခ်င္ ၊ စိတ္ထားျပင္ အစဥ္ေကာင္းေအာင္ေနရမည္” ဟု ဆိုဆံုမေသာ
လကၤာစာပိုဒ္အတိုင္း မိမိေကာင္းေအာင္ေနဖို႕ ။ မိမိအစဥ္ခ်မ္းသာဖို႕ ဆိုလွ်င္ ထိုကဲ႕သို႕ စိတ္ရွိမွျဖစ္မည္ ။
ဤစိတ္ကို ႏိုင္ႏိုင္ႏွင္းႏွင္းဆံုးမတတ္သူသည္ အခ်မ္းသာဆံုးျဖစ္ေသာ ၊ မဂ္ခ်မ္းသာ ဖိုလ္ခ်မ္းသာကိုေတာင္
ေဆာင္ႏိုင္သည္ ။
ဘုရားျမတ္စြာက ဓမၼပဒ စိတၱ၀ဂ္၌.....
သုဒုဒၵသံ သုနိပုဏံ ၊ ယထာကာမ နိပါတိနံ
စိတၱံရေကၡထေမာဓ၀ီ ၊ စိတၱံ ဂုတၱံ သုခါ၀ဟံ ။
အလြန္ျမင္ႏိုင္ခဲထေသာ အလြန္သိမ္ေမြ႕ထေသာ ၊ အလိုရွိရာ အာရံု၌ က်ေရာက္တတ္ထေသာ
ပညာရွိတို႕သည္ သတိပဌာန္တရား ေစာင္႕ေရွာက္၍ထားရာ၏ စိတ္ကို သတိပဌာန္တရားျဖင္႕ ကိေလသာ
မ၀င္ေအာင္ ေစာင္႕ေရွာက္ထားေသာ စိတ္သည္ ခ်မ္းသာကို ေဆာင္၏....ဟု မိန္႕ေတာ္မူ၏
စိတ္ဆိုေသာနာမ္တရားႏွင္႕ ရုပ္တရားတို႕သည္ အခ်င္းခ်င္း “အညမည ပစၥည္း” ျဖင္႕ ေက်းဇူးျပဳေနၾက၏
စိတ္က ေဒါသျဖစ္လွ်င္ ရုပ္သည္ ၾကမ္းတမ္းလာ၏ ၊ စိတ္သည္ ေလာဘစိတ္ျဖစ္လွ်င္ ရုပ္သည္ တစ္မ်ိဳးတစ္ဖံု
ျဖစ္လာ၏ ၊ ၀မ္းသာေသာ ေသာမနႆစိတ္ ျဖစ္လွ်င္ ရုပ္သည္ ရႊင္လန္းေန၏ လွပေန၏ ၊ စိတ္ထားလွေအာင္
ထားတတ္လွ်င္ ရုပ္လည္းလွေနေပသည္ ၊ စိတ္ကို သန္႕ရွင္းစြာ ထားတတ္လွ်င္ ရုပ္လည္း သန္႕ရွင္း၍ ေနေပသည္ ။
ထို႕ေၾကာင္႕လည္း ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ေတာင္ျမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရံု ဆရာေတာ္အရွင္ေနကာဘိ၀ံသ က ၊
“စိတ္စဥ္က်န ရုပ္သြင္လွ၍ ၊
ေခမျမိဳ႕နန္း အေရာက္လွမ္းဘို႕ ၊
ျပင္စမ္းေစခ်င္ စိတ္အစဥ္ကို
ျပင္ဆင္ေလကြဲ႕ ေန႕စဥ္တဲ႕ ” ဟုဆံုမေတာ္မူခဲ႕ေလသည္ ။
အားလံုးေသာ လူအေပါင္းတို႕သည္ မိမိမည္သည္႕ ပံုျဖင္႕ ဓါတ္ပံုအရိုက္ခံမည္နည္း ၊
မိမိတို႕ရိုက္လိုေသာ ပံုျဖင္႕ အရိုက္ခံပါေလ...၊ ပံုထြက္လွခ်င္ လွလွျပင္ပါ ။
စိတ္စဥ္လွလွ်င္ ရုပ္သြင္လည္း လွေပမည္ ၊ ထို႕ေၾကာင္႕ ဓါတ္ပံုမရိုက္ခင္ အလွျပင္ၾကပါရန္
တိုက္တြန္းရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါတယ္...။
(မွီျငမ္းေသာက်မ္းမ်ား)
* ကိုယ္က်င္႕အဘိဓမၼာ
*ဥပရိပ႑ာသပါဠိ
*စူဠကမၼ၀ိဘဂၤသုတ္
*ဓမၼပဒ စိတၱ၀ဂ္
0 comments:
Post a Comment