Aug 22, 2015

စကားမ်ားစြာ​ေျပာသူဧ။္​အျပစ္​

                   စကားဆိုသည့္အတိုင္းပင္ စမိသည္ႏွင့္ခ်ဲ႕ကားေတာ့၏
မဟုတ္လည္းေျပာသည္ ဟုတ္လည္းေျပာသည္ ေျပာမိသည့္စကားသည္
သတိမပါပဲေျပာမိေသာ္ အမွန္နည္း၍အမွားမ်ားတတ္ေလသည္။အမွားေသာစကား
သည္ အျပစ္ျဖစ္တတ္၏။အျပစ္မ်ားေသာ္ခိုက္ရန္မ်ားတတ္ၾကသည္သာျဖစ္၏
ထိုေၾကာင့္ျမန္မာစကားပုံ၌ “စကား စကားေျပာပါမ်ား စကားထည္းက ဇာတိျပ၍
မာနတံခြန္ေထာင္တတ္သည္ "ဟုစကားမ်ာသူ၏အျပစ္ကိုဆိုခဲ့ၾကေလသည္။
အလားတူစြာပင္ စကားနည္းသူမွာလည္း စကားနည္သည္ႏွင့္အမွ် အမွားနည္တတ္ၾကၿပီး
အျပစ္လည္းကင္းတတ္ၾကသည္ျဖစ္၏ ။ဤသို႔စကားနည္းျခင္း၏အက်ဳိးကိုလည္း
“စကားနည္း  ရန္စဲ"ဟုစကားပုံ၌ဆိုခဲ့ၾကသည္မဟုတ္ပါလား
       မည္သို႔ဆိုေစ စကားသည္ေျပာသင့္ေသာအခ်ိန္၌ မွန္ကန္၍အက်ဳိးရွိေသာစကား
ကိုေျပာဆိုျခင္းက ပို၍သင့္ေလွ်ာ္ေပသည္။ျမတ္စြာဘုရားကလည္ထိုသို႔ေျပာရန္သာ
ဆုံးမေတာ္မူခဲ့ၿပီမဟုတ္ပါေလာ။စကားမ်ားမ်ားေျပာသူကို ဘုရားရွင္လည္းမၾကဳိက္သလို
လူအမ်ားကလည္းမႏွစ္ၾကေပ ။ျမတ္ဗုဒၶကားစကားမ်ားစြာေျပာသူကို အဂၤုတၱရနိကယ္
ကိမိလဝဂ္ ဗဟုဘာဏိသုတ္၌....
       “ရဟန္းတို႔စကားမ်ားသူ၏အျပစ္တိုသည္ဤငါးမ်ဳိးတို႔ေပတည္း၊ အဘယ္ငါးမ်ဳိတို႔ေလနည္း
၁။ ။မဟုတ္မမွန္သည္ကိုေျပာမိတတ္၏
၂။ ။ဂုန္းစကားကိုေျပာမိတတ္၏
၃။ ။ၾကမ္းတမ္းေသာစကားကိုေျပာမိတတ္၏
၄။ ။သိမ္ဖ်င္းေသာစကားကိုေျပာမိတတ္၏
၅။ ။ခႏာၶကိုယ္ပ်က္စီး၍ေသသည္မွေနာက္၌ခ်မ္းသာကင္းေသာငရဲဘုံသို႔ေရာက္ရ၏
ရဟန္းတို႔စကားမ်ားသူ၌အျပစ္တိုသည္ဤငါးမ်ဳိးတို႔ေပတည္း"ဟုအျပစ္ျပဆုံးမေတာ္
မူခဲ့ေပသည္။ဤသည္ကိုေထာက္ရႈ႕ၾက၍စကားမ်ားစြာေျပာျခင္းသည္မေကာင္းဟု
မွတ္ယူၾကကာေရွာင္ရွားသင့္လွေပသတည္း

ေဝဠဳ

၂၂.၈.၂၀၁၅

0 comments:

Post a Comment